ПолиграфияИнфо група dotbrain.eu ПринтГайд магазин TheDigitalPrint.info ПолиграфияИнфо ПринтСток БГОферта ПринтИдея
Error: Embedded data could not be displayed.



Въпроси и отговори
Дигитален или офсетов печат?
Какво представлява PPD файлът и как да го инсталираме?
Коя версия на PDF да използвам?
Предпечат
Запазени настройки за инструментите във Photoshop
7 безплатни инструмента за премахване на защити на PDF файлове
Какво трябва да знаете за размерите на своите Photoshop файлове


Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Относително безболезнен Unsharp
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2005, 13:33 
Гърмян заек
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2003, 16:29
Мнения: 120
Местоположение: София
Здравейте, колеги!

Искам да споделя с Вас една техника, която прочетох преди време и я използвам със задоволство.
Става дума за визуално подобряване на изображението, но по начин различен от познатия ни Unsharp Mask.

1. Обръщаме изображението от RGB в Lab модел
2. Преглеждаме канали "а" и "b". Ако има шум в тях, а в повечето случаи има, прилагаме филтър Noise --> Median (в повечето случаи стойност 2 дава добър резултат, но сте свободни да експериментирате;-)
3. Избираме канала Lightness
4. Към него прилагаме Unsharp Mask със стойности, които ви удовлетворяват.
5. Връщаме изображението в RGB.

Така сме "изострили" изображението без да се намесваме в цветовите канали.
Тази техника може да се използва и за подтискане на прекомерно количество електронен шум.

П.П. Предварително се извинявам за сбития вариант, но ще го допълня при малко повече свободна RAM :)

_________________
Keyboard error or keyboard not present...
Please PRESS F1 to continue


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2005, 11:34 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 07 Окт 2004, 11:32
Мнения: 547
Местоположение: София
човече току що го пробвах - впечатляващо :!:
много добри резултати :)

_________________
Три пъти режа и 'се късо, режа още веднъж и фръгам


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2005, 11:42 
Гърмян заек
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2003, 16:29
Мнения: 120
Местоположение: София
Радвам се, че мога да помогна :D
Стори ми се лесна и ефективна хватка преди време, а и наистина резултатите са доста по-добри ... Готино, щото Lab <-> RGB конверсията не е деструктивна :!:

_________________
Keyboard error or keyboard not present...
Please PRESS F1 to continue


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2005, 13:19 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 19 Мар 2004, 18:02
Мнения: 478
Местоположение: Пловдив
Това е много полезно. Забелязах обаче че се засилва шума освен детайлите.
На мен ми харесва също и шарпването в NeatImage.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2005, 15:04 
Гърмян заек

Регистриран на: 23 Юни 2004, 16:03
Мнения: 227
Местоположение: София
При фотографии с доста и фини детайли често върши по-добра работа от Unsharp Mask и следното:
1. копие на слоя
2. Desaturate на копието
3. Прилагане на филтър High pass на копието със стойности между 0,5 до 2 (зависи от илюстрацията)
4. Задаване на Blending Mode за копието Overlay или Soft Light (понякога и Hard Light върши работа)
Може да се пробва и с още едно копие с подобни стойности на High pass.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2005, 09:18 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 07 Апр 2004, 12:04
Мнения: 1423
Местоположение: София
Накратко:
Най-добра работа върши качествената снимка или телефонна заплаха към фотографа.

_________________
Най-добрият софтуер за предпечат е Word!!!
Винаги всички остават изненадани от крайния резултат...


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2005, 21:46 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2004, 17:56
Мнения: 1550
Местоположение: New Dimension
Всъшност за да се изостри едно изображение е достатъчно да ползвате канала /или негово копие което е за предпочитане защото така можете да корегирате зоната на действие в близките планове/ в който имат най голямо присъствие хайлайтовете и сенките за да си направите маска или селекция - кой както му е удобно. Идеалната ситуация естествено са местата с резки преходи от хайлайт към полутон. В повечето случаи това е черния канал в CMYK, Лайтенс ченъла в LAB - това е логично. Една добра идея - към метода на артмика - може да ползвате копие на канала - с приложен Growing edges от неговата стойност зависи и зоната на шарпване, селектвате канала и разсейвате леко селекцията - това ще ви помогне да корегирате прекалено острото наблягане на шарпена. изтривате канала но запазвате селекцията. CTR+H за да не ви пречи да гледкате кви ги вършите и шарпвате с значително по височка стойност на Amount радиуса както винаги 1-2,5 според изображението. Хубавото е че ако искате да не шарпвате детайли на заден план просто ги премахвате от селекцията - нема задълбавам как.
тва е - и ба...... романа. Сори че ви карам да четете толкова !


Върнете се в началото
Offline   
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Facebook 2011 By Damien Keitel Theme created StylerBB.net & kodeki
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов