ПолиграфияИнфо група dotbrain.eu ПринтГайд магазин TheDigitalPrint.info ПолиграфияИнфо ПринтСток БГОферта ПринтИдея
Error: Embedded data could not be displayed.



Въпроси и отговори
Кога да използваме допълнителни цветове при печат?
Кои са оснвните програми за предпечат и коя част от пректите в коя програма се рабо...
Как да накарам QuarkXPress да пренася текста. Става въпрос за текст на български?...
Предпечат
Сканиране(технологиии)
Supertrap
Стохастика второ поколение


Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: плащане на проект!
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2010, 17:31 
Срамежлив

Регистриран на: 20 Фев 2009, 12:16
Мнения: 9
Местоположение: Burgas
Здравейте! Имам въпрос за нещо, което не ми се случвало досега /ама ще ми е за обица на ухото/. Става въпрос за следното - винаги, когато имам запитване за реклама давам груба цена на клиента, ако удобри - правим проекта, оферта за точна цена и изпълнението. Проекта в общи линии влиза в цената, но не като точка в офертата. Сега имам случай, в който ми се наложи първо да изработя проект по зададени критерии за да мога да дам оферта . Офертата и проекта са изпратени по ел.поща без отново да посоча цена отделно за проект. Дойдоха в офиса и се наложи да проемним проекта, който бяха одобрили, понеже някаква фирма доставчик щяла да им постави на част от витрината свои безплатни материали и като цяло да намлим част от визията. Променихме и устно дадох на място новата цена. При което, уж всичко О.К. а след два дни някой друг им оформил всичко /колеги с подобен проект и то на по-висока цена/, а тия тарикати не искат да си платят проектите. Как мога да постъпя или кауса пердута и да внинавам следващия път.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2010, 18:07 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 27 Дек 2004, 11:06
Мнения: 1828
Бой и е**не не се връщат - в общия слуай имаш известна вина, че не си обявила цена на проекта и изработката отделно - и одобрения се взимат в писмен вид само - електронен или хартиен - трябва да имаш черно на бяло ОК - не че в съда имаш шанс да спечелиш, но все пак...

_________________
Think wise - rasterize!


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2010, 18:32 
Старо куче - медалист

Регистриран на: 28 Май 2006, 09:46
Мнения: 3060
Тук въпросите са няколко... Има ли откраднат интелектуален труд, или просто това са неща, направени по идея и указания на клиента, които той след това не е употребил?

Ако е второто и нямате предварителна уговорка какво дължи той за това, че ги правите - той си е в правото да отиде със същите (свои) идеи при друг изпълнител, и да му възложи цялата работа. В този случай имаме само известно количество работа залудо, което обаче е било предварително известно, доколкото прочетох (наложи се първо да изработя проект, за да мога да дам оферта - ясно ти е било, че офертата може и да не бъде приета).

Ако пък е първото, тогава идва подвъпросът за доказуемостта на този интелектуален труд. Ако оформлението е твоя идея и има художествена стойност, на теория би могла да претендираш, че са ти откраднали идеята. Трябва да се види обаче какви доказателства имаш - примерно дата на изходящ мейл с този проект към клиента, някакво доказателство за това кога е изпълнена самата витрина и други подобни. Изобщо, малко е сложно ПОСЛЕ, но не е чак невъзможно. Въпросът е на каква стойност е щетата (т.е. колко е струвала тази твоя точка от офертата) и ако то не е хиляди, готова ли си да дадеш може би доста повече на адвокат, за да се бори за твоята чест и финансов интерес. И да загубиш доста свое време и още повече - общо време, което ще мине, докато евентуално един ден случаят се реши в твоя полза. Въпрос на качество на доказателствата е дали това изобщо ще стане.

Така че най-вероятно - една студена вода.

P.S. Много ми е интересно само откъде знаеш за каква цена е възложил клиентът същото нещо на другата фирма, та казваш "колеги с подобен проект, и то на по-висока цена". С тези колеги да не би да се познавате и да сте обсъдили цената, която са им платили!? Защото не вярвам клиентът да ти я е казал, още по-малко - вярна, а пък още по-малко - по-висока. Той винаги би те излъгал, че някой му го е направил по-евтино и затова го е избрал.

Разбира се, всички тези разсъждения важат само в случай, че всичко, което ти казваш, е искрената и неизкривена истина.

_________________
https://www.facebook.com/thomasbg
http://www.picasaweb.com/thomasbg


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2010, 19:08 
Гърмян заек
Аватар

Регистриран на: 02 Юни 2009, 19:28
Мнения: 167
Накратко: съчувствам ти, сега пазара и без това се е свил много, така че вероянто всяка поръчка има значение за тебе.

В твоя случай имаш две възможни решения: да работиш или да не работиш повече с този клиент. Това е МНОГО важно решение и за това трябва да забравиш за емоциите и да го обмислиш внимателно. Правилния отговор би трябвало да е "да, ще работя", но понякога се налага просто да изпратиш мейл на клиента, че бъдещето ви сътрудничество е невъзможно. Кратко, учтиво и с обяснение защо. Понякога се налага да кажеш, че не желаеш да работиш с някой. Но недей да обясняваш защо. Още повече пък да даваш финансови детайли. Няма да те занимавам с правните аспекти, но споделянето на подобна информация, дори и достоверна и доказуема, може да ти донесе много сериозни проблеми.

По принцип цената включва това което е обявено. Ако не е обявено нищо значи е крайна и окончателна цена. Промяната й представлява предоговаряне, което е недопустимо да е едностранно. Тоест ако ми обявиш цена тя включва ВСИЧКО и е окончателна. Следваща промяна може да има само с взаимно съгласие, иначе е невалидна и може да доведе до невалидност на контракта.

Аз имам практика да изпращам мейл с оферта, като ясно записвам какво включва и какво НЕ включва. Ако има променливи, като време за изработване или промяна на проект го вписвам - например 25 лв на час за пормяна на порект. Като клиента ми е в офиса си ги взимам ПРЕДИ да предам променения проект. Важно е да се спомене дали цената е с или без ДДС, защото по принцип трябва да е обявена цената С ДДС. Ако се промени нещо - нов мейл. Понякога е досадно и някои клиенти се дразнят, но така се градят коректните отношения.

Това е, няма гаранции за коректни клиенти, но наличието на установени процедури ги респектира и спестява излишни усложения.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2010, 09:57 
Срамежлив

Регистриран на: 20 Фев 2009, 12:16
Мнения: 9
Местоположение: Burgas
Благодаря на всички! Още в петък /като пуснах поста/ седнах и нагласих стратегията си за да няма подобни случаи и на видно място в офиса накачих инфо и за клиентите! Благодаря ви за споделения ви опит! Просто досега явно сме работили на късмет /за толкова години не ми се е случвало подобно нещо/ и сме разчитали на коректност /колко смешно/, тъй като така винаги сме се отнасяли към всички и сме се надявали на подобно отношение. Дори, ако клиент дойде при нас с разпечатан проект и иска да му изработим рекламата, винаги сме го пращали в РА да си плати проекта и да си вземе файла.../не че не мога и аз да направя същата визия, но не е коректно/.

А откъде знам за цените - запитванията се въртят в определен кръг от агенции, с които сме в добри отношения. Купуваме едни и същи материали от едни и същи доставчици. А и доста клиенти си размахват офертите търсейки друга ценова оферта, така и други канали на инфо относно начин на ценообразуване на по-стандартни неща. Но постинга не беше за това кой на каква цена го прави /мен това не ме засяга - всеки колега има право да реши коя цена удовлетворява труда му/, но в последствие разбрах, че колегите са постъпили по-умно като са му взели пари напред и няма мърдане за клиента. БРАВО!


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Мар 2010, 00:13 
Старо куче - медалист

Регистриран на: 28 Май 2006, 09:46
Мнения: 3060
Нещо почнах съвсем да не разбирам - има ли в крайна сметка използван, но неплатен твой ИНТЕЛЕКТУАЛЕН продукт, или има просто свършена малко работа на добра воля с надеждата, че клиентът ще си направи поръчката при теб, пък той взел, че избрал други? Това защо един клиент избира друг доставчик - по-евтин или по-скъп, често зависи от повече от това кой ще даде най-добрата цена: важни са и сроковете, важно е и качеството, важно е и усещането за професионализъм, което можеш да му създадеш или в колко приятелска атмосфера ще се чувства при теб, понякога са важни и шуро-баджанашки или просто емпатийно-сексуални причини. И трудно някой може да се сърди, че това е така. И между другот, замисляш ли се, че причината да загубиш поръчката, може да е точно в това, че с онези, които наричаш колеги, а които всъщност са ти конкурентите и някой от тях в случая ти е откраднал клиента, не е много хубаво да споделяш на какви цени продаваш, защото това им дава оръжието да дадат по-добри от твоите (или поне изглеждащи такива на клиента), както и че изобщо не е задължително след като ти им казваш цените, които наистина даваш, те също да го правят? Welcome to the jungle :-)

_________________
https://www.facebook.com/thomasbg
http://www.picasaweb.com/thomasbg


Върнете се в началото
Offline   
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Facebook 2011 By Damien Keitel Theme created StylerBB.net & kodeki
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов