ПолиграфияИнфо група dotbrain.eu ПринтГайд магазин TheDigitalPrint.info ПолиграфияИнфо ПринтСток БГОферта ПринтИдея
Error: Embedded data could not be displayed.



Въпроси и отговори
Как мога да разбера каква е резолюцията на растерните обекти в pdf?
Кои са стандартните размери за визитни картички
Какъв файл /pdf или postscript/ е за предпочитане да използваме при работа с печатн...
Печатни технологии
Soft Touch
Топъл/голд/ печат
Решете проблема на принтера си - част 4 – сателити


Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: МАКО 2 и 4
МнениеПубликувано на: 09 Юни 2004, 16:21 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2004, 17:56
Мнения: 1550
Местоположение: New Dimension
Накой да има по-дълбоки наблюдения над тез ми ти CTP-та, а не само кат мене да ги е виждал на принтком или durpa ??? 10x


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2004, 08:26 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 22 Юни 2003, 16:40
Мнения: 8419
Това ECRM ли беше... не съм виждал.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2004, 08:29 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 29 Яну 2004, 17:56
Мнения: 1550
Местоположение: New Dimension
Да ECRM. Аз за виждане го видях ма нищо повече...


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2004, 10:11 
Срамежлив

Регистриран на: 04 Юни 2004, 13:34
Мнения: 38
Местоположение: София
ОСНОВИ НА ТЕХНОЛОГИЯТА COMPUTER-TO-PLATE

В края на 60-те и началото на 70-те години са направени първите опити за използването на лазери във формените процеси като по този начин е била осъществена идеята за непосредствено формиране на изображението от печатащи и непечатащи елементи върху печатната форма. За съжаление получилите се много недостатъци, рязко снижават практическото използване на подобен род печатни технологии. Противно на очакванията, материалите които се използват за изработване на печатната форма се оказали много сложни за производство, а в резултат се получило значително оскъпяване на печатния процес. Така силно желаната едностадийност на процеса също не е била постигната в повечето направени опити. Като добавим към всичко казано до тук факта, че лазерите тогава са били много скъпи и капризни, а така също и прекалено високата цена на изчислителната техника, става ясно защо опитите за въвеждане и усъвършенстване на тази технология не са се оказали успешни.
Развитието се изместило в друга посока, а именно към усъвършенстване на всички елементи на конвенционалните многостадийни процеси. Поевтинявали са материалите и химикалите за тяхната обработка, автоматизирали са се процесите на проявяване на фотоматериалите и печатните форми, а едновременно с това лазерите са завоювали все повече и все по-предни позиции отначало в цветокоректорите, а после и при фотонаборните устройства.
Този процес се разработва от 1993 година и има на разположение широка палитра от системи с подходяща скорост на работа и през средата на 90-те той е доведен почти до пълно съвършенство. Изработването на печатни форми елиминира използването на филм. Намаляват се разходите, съкращава се времето на изработка, намаляват се производствените етапи и се ограничава влиянието на редица фактори върху качеството. Образът на изображението се формира чрез дигитално управление и формиране на печатащите елементи чрез пиксели. Така технологията “ Компютър – Печатна форма ” става ключово понятие в съвременната предпечатна обработка. За няколко години печатните форми, изработени чрез нея изминават пътя от лабораториите до най-модерните печатници в света.
През 1995 на изложението DRUPA бяха показани варианти на машини и форми за технологията Computer-to-plate от всички водещи световни фирми за производство на предпечатна техника и печатни форми.
Предпечатният процес при технологията “ Компютър – Печатна форма ” включва следните етапи : сканиране, страниране, дигитална цветна проба, експониране върху печатна форма. При нея липсват етапите на експониране върху филм, обработка на филма, монтаж, изработване на аналогова цветна проба, контактно копиране на филма върху печатната форма като при конвенционалния предпечатен процес. Следователно технологията Computer-to-plate елиминира нуждата от филм, консумативите за този филм , монтажа и аналоговите цветни проби, с което се опростява работният процес. Намаляват се разходите за консумативи и труд, повишава се качеството – изображението се формира директно на алуминиеви форми, няма загуба на детайли в междинните носители. Поради липсата на ръчен монтаж, пасера между цветоотделките е перфектен.
Използването на технологията Computer-to-plate означава елиминиране на някои, и намаляване на други разходи за материали и отпадъци, намалява се времето за производство, чрез редуциране на броя на работните стъпки и етапи , от което следва намаляване разходите за труд.
Конвенционалното производство, базирано на използването на филм като междинен носител, предполага възникването на редица дефекти появили се по времето на фотомеханичното експониране на филма. Това са воалиране, драскотини, прах, мръсотия, нарастване или загуба на растеровата точка. С технологията “ Компютър – Печатна форма ” и висококачествените печатни форми, които тя използва тези проблеми са разрешени веднъж завинаги. Стохастичното растриране предполагаше използването на абсолютно чисти помещения за разполагане на техниката. Честотно модулираното растриране изискваше висока оптимизация на копирането на филма върху печатна форма. Чрез технологията “Компютър – Печатна форма” и печатните форми с висока разрешаваща способност, които тя използва тези бариери са преминати.
Времето за подготовка на печатарската машина и макулатурите са намалени, заради доброто качество на изображението и точният пасер.
В зависимост от източниците на светлина ( дължината на вълната на лазера при експониране ) и метода на запис, офсетовите формени пластини се изработват посредством :
 Фотохимично въздействие върху високо чувствителни среди на запис.
A. Мономолекулярен светочувствителен слой – аналогичен на о-нафтахинондиазидния слой, но се нанася в тънък слой. Недостатъците му са, че качеството на печатните елементи не е добро и има ниска тиражоустойчивост.
B. Слой на база AgX. Спектралната и енергична чувсвителност се доближава до тази на фотоматериалите. Формите изработени с такъв слой се отличават с висока разрешаваща способност и тиражоустойчивост. Количеството сребро, което се използва е многократно по-малко от това във фотофилмите.
C. Сребърнохибриден слой. Върху фотополимерен слой е нанесен слой на база AgX. Първо се експонира слоя на база сребърен халогенид, след това се проявява и фиксира. Получава се маска на изображението върху фотополимерния слой и след това пак се експонира през тази маска. Единственото предимство на този метод, е че не се използват полиестерните филмови подложки.
D. Фотополимерен слой. Недостатъците му са, че има нужда от четиристадийна обработка - нагряване, проявяване, измиване и гумиране.
 Термично въздействие на лазерните системи на запис.
A. Термосублимационен метод – слоя се облъчва в близката ИЧ- област, поглъща енергия и се осъществява пренос към алуминиевата повърхност.
B. Метод на изпаряване на термочувствителния слой. Такава форма е например Silverlith SDT, на която е нанесен слой от сребърни соли, които са закрепени здраво на повърхността. Под действие на лазер, този слой се изпарява и по този начин се получават непечатащите елементи. Този тип форми нямат нужда от химическа обработка след това, освен от гумиране. Изпареното сребро се улавя от специални филтри, което прави метода екологично чист.

Ако това те задоволява като отговор по въпроса за СТР. :)
А интересува ли те информация относно растрирането при такива системи?


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2004, 10:29 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 07 Апр 2004, 12:04
Мнения: 1423
Местоположение: София
Creo написа:
А интересува ли те информация относно растрирането при такива системи?


Аз лично проявявам интерес

_________________
Най-добрият софтуер за предпечат е Word!!!
Винаги всички остават изненадани от крайния резултат...


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: tehnologiq na rastriraneto
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2004, 10:40 
Срамежлив

Регистриран на: 04 Юни 2004, 13:34
Мнения: 38
Местоположение: София
ТЕХНОЛОГИЯ НА РАСТРИРАНЕ ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА СТР СИСТЕМИ
С изключение на класическия дълбок печат, всички останали печатни технологии не могат да възпроизведат полутоново изображение за сметка на различно количество мастило. Възниква проблема как да се възпроизведе полутоново изображение ( например картина ). В края на 19 век се открива метода на растрирането, чрез който непрекъснатото изображение се превръща в прекъснато. Това преобразуване се заключава в превръщане на непрекъснатия сигнал в единици с различна сила ( оптична плътност ), но с еднаква линейна продължителност. Площите на сигналите трябва да са еднакви. Човешкото око е филтър на ниска честота. Ако например разглеждаме микрощрихови линии (40 линии на 1 см) на разстояние 25 – 30 см.то ние сте ги възприемем като едно цяло, а не като отделни обекти. В зависимост от броя линии на един линеен сантиметър ще имаме различна линиатура на растера.
Има два основни метода за растриране:
 Конвенционален – растрирането се извършва по аналогов път, така нареченото контактно растриране. Използват се контактни растри.
 С използване на корекционно растриране – за сметка на дифракцията на светлината имаме “ растриране с използване на фотоматериал ”.
При технологията Computer-to-plate се използва дигитално (електронно) растриране. То се осъществява посредством възпроизвеждане на растеровите точки чрез пиксели. Пикселът е елементарно изображение. Казаното до тук важи не само в случаите когато имаме полутоново изображение, но така също и за текстове. Пикселите са с различна големина и гъстота на разположение.
Основните характеристики на процеса растриране са:
A. растерово поле – полето, което се повтаря в рамките на една структура;
B. растеров елемент – изображението в растеровото поле;
C. линиатура на растера – тя определя колко растерови елемента са разположени на единица разстояние. Измерва се в линии на сантиметър ( lps ), линии на инч ( lpi );
D. линиатура на запис – характеристика на това колко пиксела имаме на един линеен инч. Измерваме в точки на инч (dpi);
E. ъгъл на завъртане на растеровите структури – добре е ъглите за отделните цветове да се отличават един от друг поне с 30;
F. форма на растеровите точки;

Едно от условията за качество е да се спазва стандарта DIN16547 за ъгъла на коригиране на всеки цвят. В противен случай се получава интерференция – моаре. За съжаление при електронното растриране възникват проблеми, които произхождат от корените на цифровата технология. Така например експонаторът може да отпечата даден пиксел или да го остави празен, но той не може да отпечата част от пиксела, както не може да отпечата и пиксел попадащ извън пикселната матрица на устройството. Когато се завърти една растерова точка, нейните краища трябва да попадат точно в пикселната матрица на устройството.
Тези ограничения драстично намаляват възможните ъгли на завъртане.
Допустимият ъгъл на завъртане от своя страна зависи от линиатурата на растриране и разделителната способност на изходното устройство. Линиатурата зависи от конкретния ъгъл и може да бъде увеличена или намалена само с определена стъпка.
Експониращите устройства поддържат традиционните ъгли - 45 и 90, използвани за цветоотделяне на черен и жълт цвят, но те не постигат реалните 15 и 75 нормално използвани за цветоотделяне на циан и магента. Затова тези ъгли на завъртане се заменят с възможни такива, а дори и най-малкото отклонение от установените ъгли води до възникване на моаре.
Производителите на експониращи устройства използват два фундаментално различни алгоритъма за разрешаване на този проблем:
 рационално – тангенциално изчисляване на ъгъла на завъртане;
 ирационално – тангенциално изчисляване на ъгъла на завъртане;
 честотно модулирано растриране – при него се разрешават всички проблеми с възникване на моаре и другите дефекти, дължащи се на розетъчната структура на изображението.
Тангенсът на ъгли като 45 и 90е рационално число. Това на практика е ъгълът на ориентиране на растеровата точка спрямо пикселната матрица на устройството. Контурът на всяка растерова точка лежи точно в определени пресечни точки от матрицата на устройството, формите на точките са идентични и съдържат еднакъв брой пиксели.
При ъгли като 15 и 75 тангенсът е ирационално число. В този случай на ориентиране на растеровата точка, нейните краища не попадат в някоя пресечна точка от матрицата на устройството и всяка растерова точка е с различна форма и съдържа различен брой пиксели. Цифровите устройства, които използват алгоритъма за ирационален ъгъл на завъртане правят по-точна апроксимация на традиционния набор ъгли, но са по-бавни, защото има повече изчисления.
Проблемът при рационално ориентираните цветоотделки се изразява в това, че ъглите на четирите цветоотделки се отличават от традиционния набор ъгли. При това се различават не само ъглите на циановата и магентна цветоотделка, но и на другите два цвята с цел запазване на цветовия баланс.
По тази причина са разработени и други алгоритми, базирани на образуването на “суперклетки”. Това означава, че се дефинират големи растерови клетки, състоящи се от по-малки точки. При това малките растерови точки могат да не съвпадат точно с пикселната матрица, докато краищата на голямата съставна клетка попадат точно на пресечната точка на експониращата матрица на устройството.
Този метод е залегнал при изработването на повечето от алгоритмите за растриране ( HQS-Linotipe-Hell, Balanced – Screening of AGFA, Adobe’s Accurate Screening и др. ). Всички тези алгоритми са базирани на рационално – тангенциални изчисления, но при тях апроксимацията до традиционния набор ъгли е усъвършенствана и много по-прецизна. Алгоритъма на “супер” клетките е компромисен вариант между рационалния и ирационалния алгоритъм.
Цветоотделките практически са свободни от моаре, но не е възможно всяка комбинация линиатура – ъгъл на растера да се получат оптимални резултати. Затова производителите на експониращи устройства издават свои таблици, съдържащи препоръчителни ъгли на растера в зависимост от разделителната способност на устройството и линеатурата на растера.
В алгоритъма за растриране е заложена и оптималната форма на розетъчната структура. Тя може да е с прозрачен и точков център.
Розетката с прозрачен център се предпочита, защото тази с точков център води до силни отклонения до цветовъзпроизвеждането – особено в тъмните области на изображението.
Един важен аспект, който често се пренебрегва, е формата на растеровата точка. Пренебрегването води до много рязък преход на тоновата градация – обикновено при 50% точки се появява фина, тъмна линия, която очертава сливането на растеровите точки.
В технологията “Computer-to-Plate” има възможност да се използва растерова точка :
 кръгла;
 диамантена;
 елиптична;
 инвертирана – елиптична;
 ромбовидна;

Използват се и някои декоративни растри – линеен и др.
Алгоритмите включват още много фактори, влияещи пряко върху качеството – оптимизиране на сивите тонове, оптимизиране скоростта на извеждане и др.
Понеже технологията “Computer-to Plate” предполага получаване на изключително качество, всички алгоритми за растриране са предварително многократно тествани и оптимизирани за нея.
С цел увеличаване на скоростта на растриране в RIP може да се заредят най-често използваните шрифтове.
Важно в процеса на растриране е RIP да разпознава PostScript грешките и да се справя с тях.
Технологията изисква напълно дигитализиран предпечатен процес.
За максимално използване възможностите и скоростта на технологията “ Computer-to-plate” са необходими :
A. страниращ софтуер – без значение е дали ще се използва PageMaker, QarkXpress или друга програма от този тип.
B. OPI Server ( Open Prepress Interface )
След сканиране, изображението с висока разделителна способност се записва в ОРI сървъра. Когато на страниращата програма и потрябва това изображение, то сървърът го предоставя, но във вид с ниска разделителна способност. Това заместване на изображенията се прави с цел пестене на време и памет. Когато започне растрирането на съставния документ, OPI сървърът изпраща на RIP процесора изображението с висока разделителна способност.
В момента се прилагат множество решения, ускоряващи операциите между OPI сървъра и RIP процесора.
C. многозадачен RIP
Когато готов страниран документ, съдържащ изображения с висока разделителна спосбност, достигне RIP процесора, той (RIP-a) преценява кога да растрира и кога да влиза във връзка с експониращото устройство. По този начин RIP-ът губи от времето на изходното устройство. Ускоряването на процеса, с цел пълното използване на скоростта на технологията “Computer-to-Plate”, налага включването на два, три или четири компютъра за растриране. По този начин всеки един компютър се стреми за внимание от страна на експониращото устройство. Методът предполага, че винаги има по един компютър приключил с растрирането и готов да влезе във връзка с експониращото устройство.
D. съхраняване на странираните документи
Използването на технолигията “Computer-to-Plate” изисква архивирането на всички файлове. Това се налага поради факта, че печатните форми се износват, дефектират и тн. Винаги трябва да има готовност за повторно изработване на дадена форма.
Когато се прави краткосрочно архивиране се запазва готовия вече растриран файл.
При дългосрочно архивиране се запазва изходния PostScript файл. При нужда той отново се растрира.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 10 Юни 2004, 18:01 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 22 Юни 2003, 16:40
Мнения: 8419
Бравос , това ще го включа в секцията помощник.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 11 Юни 2004, 08:43 
Срамежлив

Регистриран на: 04 Юни 2004, 13:34
Мнения: 38
Местоположение: София
Благодаря! Имам и още материали не само за СТР но и за СТF ама не искам да досаждам с моите километрови писания. Е ако на някои все пак му е интересно ще се позамисля по въпроса дали да не ви досадя с още такива драсканици :)


Върнете се в началото
Offline   
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Facebook 2011 By Damien Keitel Theme created StylerBB.net & kodeki
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов