ПолиграфияИнфо група dotbrain.eu ПринтГайд магазин TheDigitalPrint.info ПолиграфияИнфо ПринтСток БГОферта ПринтИдея
Error: Embedded data could not be displayed.



Въпроси и отговори
LZW компресията намалява значително размера на изображенията. Влошава ли качеството...
Как може да бъде намален ефектът моаре при сканиране на вече отпечатани илюстрации?...
Как може да се разбере за определен обект в Illustrator, на колко градуса е ротиран...
Предпечат
Управление на шрифтовете в InDesign
Задаване на размер и обрязване на полиграфическите изделия
Как да печатаме правилно използвайки icc профили в Adobe Photoshop


Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 09 Май 2013, 11:46 
Гърмян заек
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2006, 07:34
Мнения: 100
Здравейте,

Възникна казус относно изпълненито на поръчни меламинови рекламни материали. В изискванията към файла за печат беше посочено, че се изполва трансферна непромазана хартия 40г. Печатът е офсет по CMYK. Възложителят и изпълнителят са изкарали независимо един от друг сертифицирани цветни проби преди старта на поръчката. Разликата в двете проби е в стандарта при цветната проба на възложителя той е FOGRA 39, а при изпълнителя е FOGRA 29. Разликата обаче е много голяма и още по-голяма при крайния резултат.
Изпълнителят твърди, че разликата в цветовете се дължи на двата стандарта на печат, че не е докосвал подадения за печат файл и прехвъля вината върху подготвения файл, защото не е съобразен с технологията на печат. Като аргумант за своята коректност дава пример с предоставен мострен меламинов рекламен материал и цитира заложените стойности на цветовете като коректни.
Възложителят разполага със следните отпечатъци на заложените цветове:
1. Цветна проба със стандарт FOGRA 39 на подадения за печат файл
2. Разпечатка на същия файл на принтер HP на медия НР
3. Разпечатка на същия файл на принтер Xerox на обикновена офис хартия
4. 2 бр. цветни проби със стандарт FOGRA 39, изкарани в различни дни на рекламирания продукт
5. Хартия (гланц), отпечатана на флексопечат, предназначена за опаковка на продукта
Разлика във всики отпечатъци има, но те са допустими и приемливи за възложителя.
След безброй полемики на тема цветовъзпроизвеждане върху различни медии и видове печат използвахме колориметър. Всеки цвят е замерван няколко пъти на различни места и стойностите са осреднени. Ето какво се получи:
Прикачени файлове:
Untitled-2.jpg
Untitled-2.jpg [ 84.2 KiB | Прегледано 8080 пъти ]



В интерес на истината "на живо" крайният резултат изглежда значително по-светъл от отпечатъка върху трансферната хартия. Предпологом, че се дължи на комбинацията ламинат върху цветовете и синеещ меламин, т.е. основа. При замерване на стойностите на трасферната хартия използвахме подложката, която върви с колориметъра, а тя е бяля. Оттам стойностите на трансферната хартия изглеждат по-светли на екран.
Питането ми е следното:
Нормално ли е при цветна проба разликата в заложения цвят C20 M100 Y100 K15 при FOGRA 29 да е съответно C+8 M-26 Y-36 K+4?
Нормално ли е при офсетов печат разликата насъщия цвят да е съответно C+11 M-27 Y-45 K-2?
Че е възможно е повече от ясно, но нормално ли е при цветна проба със стандарт FOGRA 29 заложения цвят C0 M100 Y100 K0 да стане C12 M83 Y68 K1, а при отпечатването на трансферната хартия да се получи C11 M80 Y55 K1?
При симулация на колор сетингс във Фогошоп за цвят C20 M100 Y100 K15 получавам следното:
FOGRA 29 – C17 M100 Y95 K10
FOGRA 39 – C21 M98 Y89 K14
Не съм сигурна дали тази симулация е достоверна, затова се обръщам с молба към запознати по темата какви са нормалните отклонения на заложените цветове при използване на стандарт FOGRA 29? Дали към тази симулация на стандарта може да се добави максимален допустим процент отклонение и той еднакъв ли е за всички цветове?

Много благодаря предварително! :D

_________________
Не може вечно да вали


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 10:04 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 27 Дек 2004, 11:06
Мнения: 1825
Мдаа, голяма каша.
Само едно уточнение за стандартите фогра - сертифицирана цветна проба по тоя стандарт означава че резултата е коректен само ако се печата на сертифицирана по фогра стандарт хартия - какъвто не е общия случай защото тези хартии са много малко.
Нормално е поради тази причина да има отклонения - но не и толкова драстични.
От зададен във файла цвят C0 M100 Y100 K0 да се получи C12 M83 Y68 K1 е практически невъзможно без участието на цветен профил или веща намеса на задклавиатурно устройство.
Напълно разбирам реакцията на възложителя - но - това не означава че го оправдавам!
Ако някой дойде със сертифицирана цветна проба и иска да печата на цветна медия - каквато ида е тя - може да си земе пробата и да ... да не изпадам в подробности!!!
И все пак каквато и да е медията резултатите които показваш са отчайващи!
Меко казано...

_________________
Think wise - rasterize!


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 10:16 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 22 Юни 2003, 16:40
Мнения: 8365
гледам много хора са видели въпроса и никой не иска да отговори и напълно ги разбирам.

Има доста неясни за мен неща.

1. какво е меламинови рекламни материали? Това някаква пластмаса(ламинат, филм), върху която се трансферира печата ли е?
2. Защо има нужда от две сертифицирани проби? От написаното FOGRA 29 би трябвало да е достатъчна до процеса преди трансфера т.е за печата върху непромазаната трансферна хартия.
3. Да разбирам ли, че целта е да предвидите с проби(сертифицирани) крайния резултат върху т.н меламинови рекламни материали, а не върху трансферната хартия? Ако е така, с цветни проби няма как да стане според мен. Имате два два процеса на печат, като сертифицирате само първия, офсетовия върху трансферната хартия. Как сертифицирате процеса с трансферната хартия върху меламина?

Даже докато пиша въпросите се обърках вече...


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 10:22 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 22 Юни 2003, 16:40
Мнения: 8365
братко Авитохоле, явно сме с един режим на сън и писане по форуми. Изпреварил си ме с поста със секунди:-)

Ще влезем в тежка полемика ако не уточним параметри.
Целта на цветната проба е да покаже как ще се омажат нещата, а не да изглежда добре. Аз ли правилно не гледам , ама с оглед на цветната проба и крайния резултат нещата са си перфектни. :-)

Това какво са си задали в първоначалния файл възложителите си е тяхна работа без да мислят за печата като технология.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 11:09 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2003, 08:25
Мнения: 2622
Местоположение: София
При предоставена проба, производителят е длъжен да се съобрази с нея. Ако крайният резултат не е като изискваният, най-малко би следвало да предупреди клиента за разликата, а не да вади собствена проба с която да си измива ръцете.
Още повече в момента в който е извадил собствена пробата, би следвало да види разликата и да иска одобрение.
Дори цветна разпечатка на принтер да е дадена, ако изпълнителят вижда, че ще има разлика с печата трябва да го обсъди с клиента
Всичко друго са алабализми с цел да замажем ...... сещате се.

От моя опит с трансферни технологии - образът винаги потъмнява, затова се прави корекция.

_________________
Сънят е слаб заместител на кофеина


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 11:38 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 27 Дек 2004, 11:06
Мнения: 1825
Мазен, я си измий очите, пий едно кафе и погледни пак - кое по-точно му е перфектното, че не разбрах??
Вальо е прав - цветната проба на изпълнителя си е живо измиване на ръцете - трябвало е да се предупреди клиента - най-малкото.
И наистина трябва да се види каква е медията - защото ако синя или нещо подобно всичките тия цветни проби са безсмислени - меко казано...

_________________
Think wise - rasterize!


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 12:16 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 22 Юни 2003, 16:40
Мнения: 8365
Алоуууу, събота по обяд е, пийте си кафето вий, аз съм на бира.

Коментирам, че цветната проба 29 и отпечатъка на трансферната хартия е приемлив. То само това може да се докаже условно. 39 е по далеч от печата върху трансферната хартия или по не аз така мисля. Друг е въпроса, че имаме последващ трансфер върху друг материал, който няма как да се докаже с цветната проба.

Това, че трябва да се предупреди за разлика се подразбира, а това, че медията е друг цвят пък съвсем не трябва да се коментира.

Според мен цветната проба трябва да се прави преди печат, а не след това. Пак си чакам отговорите на въпросите за да се изясни ситуацията. Щото сега само си чешем езиците

Ако с тези цветни проби се цели някакво доказване на нечия грешка то те нищо не доказват и няма как. Абе последно какво сравняваме, цветната проба с печата върху трансфера или крайния резултат или пък стойностите на файла с не дай боже крайния резултат? Това трябва да се изясни.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 12:34 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2003, 16:01
Мнения: 867
Момчета, момчета...
Защо се намесват два тотално разллични стандарта? Единия за листов офсет, другия за вестници?
И какво общо имат с трансфера?

Като гледам това червено ще да става въпрос за някоя корпорация. Пък като им е важен цвета - да направят печатни постри по технологията, на която ще се произвежда.

Та, като са мерили - голяма работа, кашата е станала.

Та, това, че са 29 и 39 - не значи че едното е качествено, а другото малко повече.

Това е вкратце, с изключително мек тон от мен :)

_________________
The wise shall inherit glory: but shame will be the promotion of fools


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 12:59 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 22 Юни 2003, 16:40
Мнения: 8365
то стандарт за трансферна хартия има ли? Предполагам за това избрали 29.


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 13:27 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2003, 08:25
Мнения: 2622
Местоположение: София
Стандарт би следвало да има, но се чудя колко ли колеги, предлагащи цветни проби, подържат нещо повече от фогра 29 и 39 като медии. Даже се чудя от къде са намерили непромазана хартия за пробата

_________________
Сънят е слаб заместител на кофеина


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 19:19 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2003, 16:01
Мнения: 867
Стандарт за трансферна хартия?
И защо според теб трансфера трябва да се оприличи на непромазана хартия? Fogra characterization data
Нали не вярвате някой да направи стандартизация (както и емулация след това) на всеки вид хартия, който някой някога е решил или реши да използва.

И понеже пак има явно неразбиращи. Сертифицираната цветна проба не се прави на медия по избор. Използва се 1 (ЕДНА) медия, която е сертифицирана и след това печата се емулира от софтуер със съответните профили и т.н. За да е сертифицирана пробата се отпечатва и еталонна скала, която след това се мери, пресмята се резултата от измерването и ако deltaE е в определените граници се издава сертификат.

_________________
The wise shall inherit glory: but shame will be the promotion of fools


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 20:37 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2003, 08:25
Мнения: 2622
Местоположение: София
В глупави спорове няма да влизам



Kodak Matchprint Pro Coated SM240P Media Type 1
Специална 240 г/кв.м полуматова хартия за сертифицирани цветни проби, разработена да отговаря на международни стандарти като GRACoL (Coated 1) и FOGRA39, без да е нужна допълнителна обработка на основата. Високата белота и леко студения оттенък осигуряват идеално съответствие с висококачествения комерсиален печат.

Kodak Matchprint Pro Coated SM240P Media Type 3
Специална 240 г/кв.м полуматова хартия за сертифицирани цветни проби, разработена да отговаря на международни стандарти като FOGRA 28 и SWOP (Coated 3) без нужда от добавяне на оттенък на основата. По-ниският процент белота и неутралният оттенък осигуряват идеално съответствие с печатни издеалия от среден клас, както и публикации.

Kodak Matchprint Pro Coated SM240P Media Type 5
Специална 240 г/кв.м полуматова хартия за сертифицирани цветни проби, разработена да отговаря на международни стандарти като SWOP (Coated 5), без нужда от добавяне на оттенък на основата. Ниската белота и топлия оттенък осигуряват идеално съответствие с печат на публикации.

Kodak Matchprint Pro Press White SM210P Media

Специална 210 г/кв.м полуматова хартия за цветни проби с наситен бял цвят. При различни условия на
осветяване осигурява идеален детайл при светлосенките.

Kodak Matchprint SM190P Media
Специална 190 г/кв.м полуматова хартия с по-ниска белота и неутрален оттенък. Използва се като по- евтин вариант за сертифицирани проби за сметка на малко по-неточно цветопредаване.

А Кодак не са единствен производител на подобни ситеми.

_________________
Сънят е слаб заместител на кофеина


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 21:48 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 27 Дек 2004, 11:06
Мнения: 1825
mmiv написа:
Стандарт за трансферна хартия?
И защо според теб трансфера трябва да се оприличи на непромазана хартия? Fogra characterization data
Нали не вярвате някой да направи стандартизация (както и емулация след това) на всеки вид хартия, който някой някога е решил или реши да използва.

И понеже пак има явно неразбиращи. Сертифицираната цветна проба не се прави на медия по избор. Използва се 1 (ЕДНА) медия, която е сертифицирана и след това печата се емулира от софтуер със съответните профили и т.н. За да е сертифицирана пробата се отпечатва и еталонна скала, която след това се мери, пресмята се резултата от измерването и ако deltaE е в определените граници се издава сертификат.


Е това се опитвам да кажа - каква сертификация, какви чудеса - донесъл си цветна проба на бяла матова или хромова хартия - все тая - и искаш същия цвят да се докара на суросинкява от никого несертифицирана медия - ако искате да докарате истинския цвят не може да вярвате че някакъв цветен профил магически ще оправи нещата - прави се истинска проба - отпечатвате цветови таблици на медията и почвате да търсите истината - нищо не се получава без проби и опити. Ако става въпрос за сериозни тиражи с ангажименти за цвета, никой уважаващ себе си производител не би трябвало да вярва сляпо на черната магия, наречена цветни профили, цветни проби и други подобни вуду заклинания - казвам го от почти всекидневен опит. Искаш нещо добро - отиваш правиш проби, напасваш, псуваш - и накрая успяваш. А да се замервате с тия цветни проби е безсмислено и несериозно!
И двете страни са виновни - печатницата, че е напечатал нещото без да алармира клиента, клиента - че не е упражнил контрол!
Лешпери!
Нищо лично :mrgreen:

_________________
Think wise - rasterize!


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 11 Май 2013, 22:29 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2003, 08:25
Мнения: 2622
Местоположение: София
Ави, тя цялата работа с със сертифицираните проби може да се разглежда като един вид скъпа цветна разпечатка.
Според дебелите книги, нейното място в работният поток на риповете е след като файлът мине през рипване, точно преди да се пуснат плаките. Само че това тук не се прави по ред причини
И затова нейната роля се обезсмисля в по-голямата си част

_________________
Сънят е слаб заместител на кофеина


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 12 Май 2013, 10:30 
Гърмян заек
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2006, 07:34
Мнения: 100
Извинявам се, че не не се намесих вчера.


Maznio написа:
гледам много хора са видели въпроса и никой не иска да отговори и напълно ги разбирам.

Има доста неясни за мен неща.

1. какво е меламинови рекламни материали? Това някаква пластмаса(ламинат, филм), върху която се трансферира печата ли е?
2. Защо има нужда от две сертифицирани проби? От написаното FOGRA 29 би трябвало да е достатъчна до процеса преди трансфера т.е за печата върху непромазаната трансферна хартия.
3. Да разбирам ли, че целта е да предвидите с проби(сертифицирани) крайния резултат върху т.н меламинови рекламни материали, а не върху трансферната хартия? Ако е така, с цветни проби няма как да стане според мен. Имате два два процеса на печат, като сертифицирате само първия, офсетовия върху трансферната хартия. Как сертифицирате процеса с трансферната хартия върху меламина?

Даже докато пиша въпросите се обърках вече...


Първо по тези въпроси-
1. Да, това е вид пластмаса. Става въпрос за монетници. Както ми обясниха - на офсет се печата трансферната хартия, след това с помощта на топлина се трансферира върху монетника и отгоре се полага ламинат. За съжаление повече подробности не зная.
2. Преди да пусне поръчката възложителят е направил проба на друг файл, т.е. опаковка на рекламирания продукт (преди печата на флексо). Посочените цветове са еднакви и в двата файла за печат. След изпълнението на поръчката и запознаване с крайния резултат, изпълнителят показва своята цветна проба и твърди, че това са коректните цветове. Той е пуснал своята цветна проба преди неговия печат и не е запознал възложителя с нея. За него е била коректна, защтото са гледали цветовете на монотор и били такива. Възложителят пуска нова цветна проба на дадения за печат файл, но понеже на този етап спорът се върти около използваните хартии на цветните проби, фограта отново е 39 ( идентична на тази за флексото). Междувременно се оказва, че използваната хартия и за двете проби е една и съща. Поне така твърдят от булгед. И двете проби са правени там от изпълнителя и дизайнерското студио, направило файла.

3. Предоставените мостри на изработени вече монетници показваха приличен резултат. Така например последния цвят от приложения файл C25 M96 Y91 K24 е замерен от именно такъв мострен монетник и по време на дискусиите с изпълнителя, той твърдеше, че този цвят е със заложени стойности C0 M100 Y100 K10 и понеже няма cyan и черното е по-малко и заради това се е получил толкова хубав цвят. Всяка една предоставена мостра показваше приличен отпечатък, но никой не очакваше, че логото на фирмата от червено ще е розово, а цвтът на рекламирания продукт от бордо ще се превърне в тъмна пепел от рози и още нещо.


Принудихме се да замерим цветовете, защото въпреки че с невъоръжено око се вижда, че жълтото в монетниците е много слабо, а самият мемамин има синкав оттенък, който липсва в предоставените мостри, изпълнителят твърди, че дизайнерите не са се съобразили с технологията на печат и не са подготвили правилно файла. Самият файл е без заложени профили, с коректно зададени цветове. Също така се позовава на своята цветна проба, защото е правена по фогра 29. Самият той работи по този стандарт. Затова и питах дали някой знае колко е стандартно заложеното потъване на цветове при фогра 29? Защото в нашия случай има потъване на М с 33%, а на жълтото с 42%, а при мострения монетник е сътветно 4 и 9%. Все още чакаме отговор как е трябвало да бъдат заложени цветовете във файла, за да се отпечатат с нормани отклонения, защото казусът се върти не около нюанси на един и същ цвят (това би било приемливо), казусът е за различни цветове.


Относно контролът на клиента -

Срок за изработка 10 работни дни.

Файлът е подаден в понеделник.

Поръчката стартира с авансово плащане, извътшено в сряда.

В четвъртък се обаждат да кажат остатъкът да се доплати, защото всичко ще е готово в петък (да се плати остатъкът преди да се получат материалите). Успяхме да се договорим плащането на остатъка да се извъши след получаване на материалите.

И да си призная - не мисля, че клиентът трябва да упражнява контрол. Всеки камък си тежи на мястото. Представете си какво би станало, ако всеки клиент присъства на първи печат - колко нерви, време и пари се хабят за онази една идея повече от някой цвят. Гаф може да се получи във всеки един етап от производството, но това не означава, че клиентът трябва да присъства на всяка една операция. Колкото по-малко клиентът се меси в процеса, толкова по-добре. Контролът се извършва от изпълнителя. Ако той не е овладял производсвения си процес - това е негов проблем и на никой друг.

_________________
Не може вечно да вали


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 12 Май 2013, 12:30 
Гърмян заек
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2006, 07:34
Мнения: 100
Maznio написа:
Ако с тези цветни проби се цели някакво доказване на нечия грешка то те нищо не доказват и няма как. Абе последно какво сравняваме, цветната проба с печата върху трансфера или крайния резултат или пък стойностите на файла с не дай боже крайния резултат? Това трябва да се изясни.


Цветните проби се намесиха в дискусията, когато започнахме да сравняваме заложените във файла цветове с тези в крайния резутат. Изпълнителят изкара своята цветна проба и каза, че за него няма проблем, защтото крайният резултат се доближава до нея. Тогава тръгнахме да търсим истината - сверихме хартиите, направихме нови разпечатки на файла, включително и нова цветна проба (още не се бяха намесили фогрите) и накрая, вече замерихме цветовете. Не сме пускали нова цветна проба по фогра 29, защото не ми се иска да се стига до евентуални конфликти с фирмата, която ги прави,защото и това е възможно, а аз съм убедена, че намеса от тяхна страна липсва.
Та, Maznio, сравняваме подаден за печат цвят и краен резултат. Останалите замерени цветове са част от процеса.

_________________
Не може вечно да вали


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 12 Май 2013, 15:28 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2003, 08:25
Мнения: 2622
Местоположение: София
Мача е свирен в момента в който сте дали файл без да има проба с него
И това при условие, че не сте работили с този изпълнител никога.

А как е стана цвета на флексо не е никакво доказателство

_________________
Сънят е слаб заместител на кофеина


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 12 Май 2013, 18:58 
Старо куче - медалист
Аватар

Регистриран на: 22 Юни 2003, 16:40
Мнения: 8365
Момент! И кой си е мислел, че каквото подаде на файл ще излезе същото на печат и после пък и трансфер. Да разбирам ли, че са ви дали цветна проба, да речем фг39 и клиентите са ви казали искаме го същото? Ако е така, разговора е друг.

Питането ти е до колко голямо може да е отклонението от файла до това на печата и дали такава разлика е възможна?


Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 13 Май 2013, 08:39 
Гърмян заек
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2006, 07:34
Мнения: 100
ValBo,
Да, отчетаме го като грешка. Това, че ние си знаехме как изглежда цвета, това, че никога не се бяхме сблъсквали с подобни отколнения, без значение какъв вид печат и медии са изпозвани не ни даде предпоставка да се осъмним. Колкото и да си мисля по въпроса, не съм сигурна, ча давайки цветна проба, резултатът щеше да е по-различен. Може би само щеше да се смени насоката на последвалата дискусия.

Maznio
Никой не си е правил илюзията, че цветовете от цветната проба ще са същите. Предполага се, че поне ще са близки.
Че е възможно е ясно, че може да има голямо отклонение от подадения файл също.
Не съм тръгнала но лов за вещици. Търся истината.

Питането ми е дали е нормално при офсет да има такова голямо потъване на два цвята и появата на цвят, който не е заложен във файла.
Какво е нормалното потъване на цветовете при фогра 39 и фогра 29?
Как във цветната проба при фогра 29 в червеното, което 100/100 се появява cyan? Как MY потъват, а CK не? Нормално ли е да се получава така?

Ето какво получавам при симулация на фогрите във фотошоп. Стойностите по CMYK нямат значение, защото резултатите са повече от приемливи, дори и при допълнително потъване с 6% на всички цветове.


Прикачени файлове:
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg [ 16.41 KiB | Прегледано 7940 пъти ]

_________________
Не може вечно да вали
Върнете се в началото
Offline   
 
 Заглавие: Re: Сертифицирани цветни проби FOGRA 29 vs. FOGRA 39 и още
МнениеПубликувано на: 13 Май 2013, 13:50 
Гърмян заек

Регистриран на: 15 Юли 2009, 10:49
Мнения: 82
Като се обърне колата от изясняването кой каква вина има няма голяма полза. Вместо това следващия път е добре да се направи следното:
Изпращат се 50-ина листа от шантавата хартия и файл с пробни цветни каренца на изпълнителя, който да ги включи в негов монтаж така, че да излязат като се пусне пробата, без значение на формата на хартията (стига да минава през машината, разбира се). Като мине тиража носител със същите пластини и добре намастилена машина изпълнителят пуска и пробните листа.
Нататък е ясно. Важното е всички накрая да останат доволни от резултата, което е най-важното, нали?


Върнете се в началото
Offline   
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Facebook 2011 By Damien Keitel Theme created StylerBB.net & kodeki
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов