ПолиграфияИнфо група dotbrain.eu ПринтГайд магазин TheDigitalPrint.info ПолиграфияИнфо ПринтСток БГОферта ПринтИдея
Error: Embedded data could not be displayed.
Порталът за печатни технологии
bullet bullet bullet Защо Мишел Каза е най-влиятелният ситопечатар в света?

Защо Мишел Каза е най-влиятелният ситопечатар в света?

Четвъртък, 16 Октомври 2014 ( прочетена 1903 пъти)






На 16-17 октомври ще имаме възможност не само да го видим на живо в Пловдив, но и да поговорим за ситопечат по време на семинара му.

Много често хората извън бранша мислят, че ситопечатът е техника за брандиране на химикалки или тениски. А всъщност това е технология, с която се постигат най-високото качество на отпечатъка,  когато говорим за репродукции и художествени произведения например.

 

Мишел Каза 

 

Имаме удоволствието да ви поканим да чуете на живо Мишел Каза - ситопечатарят оказал най-голямо влияние в развитието на ситопечата. Събитието се провежда на 16-17 октомври в град Пловдив и е организирано от Българска асоциация за съвременна графика и печат (БАСГП). Повече за събитието и програмата му вижте тук.

 

 

Кой е Мишел Каза?

- в световен мащаб е допринесъл за създаването на UV печата и мастилата за него;

- един от създателите на стохастичния растер.

- най-добрият репродуктор на художествени произведения - работил с имена като Салвадор Дали, Анди Уорхол, Жоан Миро.

- печатал е за най-луксозни брандове като Chanel, Rochas, Dior, Lancôme, Louis Vuitton, Chopard.

- автор на над 7 книги, лектор в над 50 държави по целия свят, носител на над 350 награди за печат.

- Мишел Каза е един от основателите на FESPA и един от президентите й. Бил е председател на Френската и Американската асоциации на ситопечатарите, както и един от хората, допринесли най-много за обединението на ситопечатарите в световен мащаб...

 





Важни факти от работата ма Мишел Каза и  развитието на ситопечата
В развитието и изследователската дейност, свързани със ситопечата като цяло, e един от инициаторите и участници в създаването на няколко (бихме казали много) технически открития и подобрения като:

 

  • Печат с чисти тонове (без растери и полутонове) - техника, насочена към художествения ситопечат (печат на репродукции и оригинални сериграфски изображения). Това изобретение се използва в разработките на съвременните скенери от 1981, и в дигиталния печат от 1992.
  • Ситопечат с много финни растерови точки (висока линеатура за печат)
    От 133 Lpi (през1963 г.) до 150 Lpi (през 1968 г.), и до 300 Lpi през 1989 г. Тези експертни линеатури, могат да бъдат използвани, както за художествен печат и репродукции, така и за периодични издания и всякакъв вид рекламни материали.
  • 1964г. - Започва разработването на техника за постигане на максимален брой чисти тонове, чрез поредното отпечатване на минимален брой прозрачни мастила. В началото със 6 чисти мастила (без растери и полутонове) отпечатва 63 чисти тона. В края на разработката си има 16 383 чисти тона, след поредното отпечатване на само 14 чисти прозрачни мастила.
  • Заедно с Жак Мун от компанията Encres Dubuit (френска, световноизвестна фирма производител на мастила), започва изследване върху тиксотропията на мастилата с насока към подобряване на това им свойство, за целите на висококачествения ситопечат.
  • Около 1973, чрез разработване на комбинация от директни емулсии и оцветени полиестерни ситотъкани, участва в проучване направено от SS Thaland ZBF с насока откриване на метод за предотвратяването на светлинното разсейване, при употребата на бели ситотъкани. Правят опити с червена, жълта, оранжева, виолетова и дори черна ситотъкан. Крайният избор е оранжевата тъкан (изместена след години от жълта, заради отхвърлянето на оранжевия оцветител, поради причини свързани с опазването на здравето на хората).
  • През 1980 - Съвместна разработка с швейцарската фирма SEFAR (световноизвестен производител на сито тъкани) за създаване на каландрирана (приплесната) ситотъкан. Подобна ситотъкан, е отговор му на проблема със значително нарастващата дебелина на мастилния слой при печат с UV мастила.
  • ...и старт на съвмесна работа по UV сушилни тунели с интегрирана постохладителна система, със SIASPRINT - фирмата на един от италианските му приятели - Умберто.
  • Първите разработки на UV сушимите мастила започвата през 1976 година. В периода 1976 – 1988 бяха създадени такива мастила за различни видове субстрати. До 1996 създават и UV сушими мастила на водна основа - в наши дни широко употребявани в текстилния и трансферния ситопечат, както и при отпечатване на материали за вакуумно формоване.
  • 1980 - с Machines Dubuit (френска фирма за изключително прецизна ситопечатна техника) и след това с SIASPRINT (вж. по-горе) и BUISINE (друга френска фирма за ситопечатни и помощни, за този вид печат, машини) разработват идея за охлаждащи секции поставени непосредствено след UV лампите на сушилните тунели. Фирмите SVECIA и NATGRAPH (други световни фирми производители на ситопечатна техника - някои от тях вече не съществуват) започват да използват това подобрение години по-късно.
  • През 1982 се запознава с Дон Нюман (новатор и създател на легендарните самоопъващи се рамки за ситопечат). Заедно подобряват неговите „NEWMAN ROLLER FRAMES” (самоопъващите се рамки на Нюман).
  • С цел подобряване качеството на печатната продукция Нюман, Мишел Каза и Марк Куадрей, създават концепцията за „Изключително високият опън на ситотъканите”. Ежедневно използва тази техника за подготовка на сита от 1983 година.

 

Специални благодарности за превода на Николай Николов, Топ Принт - СОФИЯ.

Източник тук.

 

 

 



print   отпечатай
Тагове
Избрани продукти и услуги

Следвай printguide.info тук
Error: Embedded data could not be displayed.
за реклама

Свободни позиции в dotbrain.eu
Специалист предпечатна подготовка
гр. София
фирма ДотБрейн

Печатар на офсетова машина
гр. София
фирма ДотБрейн

Акаунт - дигитален печат
гр. София
фирма ДотБрейн


Специални оферти

Error: Embedded data could not be displayed.
за реклама