ПолиграфияИнфо група dotbrain.eu ПринтГайд магазин TheDigitalPrint.info ПолиграфияИнфо ПринтСток БГОферта ПринтИдея
Error: Embedded data could not be displayed.
Порталът за печатни технологии
bullet bullet bullet FESPA 2010 – още впечатления

FESPA 2010 – още впечатления

Вторник, 6 Юли 2010 ( прочетена 2168 пъти)






Завършвайки темата, касаеща така наречената назряваща UV революция, не може да не споменем някои не толкова впечатляващи, но интересни нови продукти преставени на FESPA 2010 от неуморната орда производители в този сегмент на бранша.

Gerber Scientific представиха най-новия член на фамилията Solara Ion - Gerber CAT UV многофункционален, икономичен UV модел, предназначен за по-непретенциозни потребители, ползващ фирмените мастила CATionic Ink притежаващи повишена адхезия спрямо широк спектър медии и издръжливост на издраскване.

INX и Eckart демонстрираха плодовете на своето сътрудничество, обявявайки нов продукт в своето портфолио серията солвентни метализирани мастила Jetfluid, демонстрирани на живо на щанда на INX с мостри отпечатани на Mimaki JV3 под управлението на Onyx RIP , който използва системата Color-Logic Process Metallic, осигуряваща генериране на вариативни металик тоналности, чрез пълноцветен печат върху сребърна база. Интересно в случая се явява пионерското обещание на задружните производители, че догодина ще имат под ръка UV-cure версия на "оловния" си войник.

EFI
също показа многофункционален, икономичен модел, с възможност за печат с бяло мастило – Rastek H650 UV. Белгийците от Sioen Digital (както наскоро бе споменато в новинарската ни секция) представи широка гама солвентни консумативи, разработени на основата на фирмена технология за дисперсия на пигмента, като успоредно с това съобщихa, че усърдно работят в посока на адаптиране на патентованите си нововъведения за сферата на UV-cure печата.

Screen реализираха обновяване на своето piezo "чудовище" Truepress Jet2500UV (работна ширина 2.5 метра; максимална резолюция 1500 dpi; печат с до 7 цвята – CMYK+LC+LM+W; roll-to-roll/flatbed; дебелина на изходната медия до 50 mm), демонстрирайки дебюта на многослойна система за печат върху материалите (до 5 слоя) и подобрена система за фиксиране на медиите. EFI се вмъкна и в актуалната сцена на т.н. ролни етикетни машини, с модела Jetrion 4830, докато междувременно "конкуренцията" от Atlantic Zeicer презентираше своя четирицветен UV-cure модул Gamma 70P (към фирмената линия DIGILINE, и по-специално към модела Web 80) с печат на 3D ефекти върху алуминий и различни специални фолиа на 3M.

Mimaki
имаше сериозно присъствие на изложението и в противовес на местната поговорка "Не ми гледай Mimaki, а баварските каки!" внушаваше респект с изявите на първия си UV LED принтер UJV-160 и представения през февруари UV-cure флетбед UJF-706. Разбира се, имаше я и обичайната армия от известните с японското си качество плотери за фолио.

На Западния фронт нищо ново... или почти...
(интернационална ink-jet драма с множество участници)

В зоната на класиците на ink-jet печата имаше много... от добре познатото старо. Epson прокламираше гордо в представянето си стария 64-инчов солвентен заподозрян GS6000, под мотото "The Way Solvent Should Be" като върхово постижение, както и линията си принтери предназначени за висококачествени фото- и арт-репродукции от серията Stylus Pro 7900/11800.

Seiko демонстрира високото качество на моделите Color Painter V-64s/H-74s/H-104s под управлението на класическия RIP на Caldera, изтъквайки предимствата на технологията "Smart Pass 2" редуцираща до минимум т.н. бандинг-ефект и подобряваща контрастността на печат (при малки обекти/текст)... и толкоз. Canon обявиха премиерата на новите си попълнения в широко-форматната линия iPF (imagePrograf) – моделите iPF6300/6350 (ширина 609 mm) и респективно iPF8300 (ширина 1117 mm). Моделите са насочени към потребители с изисквания за високо качество на крайния отпечатък и се характеризират с възможност за разширено цветопредаване (20% в повече спрямо iPF5100/6100) и запазената 12-цветна система Lucia FX с водно-базирани пигментни мастила.

По-интересно беше на изложбената площ на Roland DG и на Mutoh. Докато вторите се бяха концентрирали около създаването на еуфорични настроения свързани с премиерата на "най-най-големия" текстилен dye sublimation принтер досега Viper TX 100 (работна ширина 2.6 метра; резолюция 720 dpi; регулируема възможна височина на медията – 1.2-4 mm; вградена ротационна печатна система; максимална производителност – 76 m2 в час) и по-малко рекламирания модел Zephyr, то на площадката на Roland DG можеха да бъдат съзрени куп новости, които предизвикваха сериозен интерес от страна на посетителите. Звездата на щанда беше комбинираният режещо-печатащ VersaCAMM VS-640. 64-инчовата "резачка" на популярния производител (представена у нас наскоро от Graphica MC) е прецизен и високопроизводителен 8-цветен еко-солвентен модел, включващ възможност за печат с бяло мастило и сребърен металик.

На второ място след серията VersaCAMM, не по-малко пищно беше представянето на модела GX-640 може би най-комплексния режещ плотер в производствената история на компанията. С работна ширина 1.63 метра и оборудван с мощен иновативен серво-мотор GX-640 е мечтата на всеки стикер-маниак. Накрая на редичката в портфолиото на Roland стоеше RS-640S dye sublimation принтер, принадлежащ към групата на т.н. решения за малкия и среден бизнес. С две думи - "Imagine... Roland". За финал (с някои малки изключения) очертаващата се обща тенденция е... еволюционно развитие на сега съществуващото, без изглед за скорошни радикални промени.

Chinese over the world!
(Прав ли е бил Нострадамус за края на света?)

Ако си падате по мрачните и пост-апокалиптични писания на колегата Нострадамус (мир на праха му) за края на света, сигурно знаете, че един от признаците за настъпването му е нашествието на скакалци (описано по-подробно в постовете на един Висшестоящ колега във форума, събрани преди време в пълноценно печатно издание известно като... оставям на вас да се досетите). Многолюдното присъствие на азиатски, и по-специално – китайски участници във всички сектори на изложението натрапчиво навяваше подобни мисли. След като симпатична търговка от провинция Гуан... джу... джъ, падайки на колене със сълзи в очите, примоли неуморния ни репортер да заръча поне три контейнера с беклит от фабриката на работодателите ѝ, намираща се само на някакви си десетина хиляди километра от София, въпросната илюзия се превърна в съвсем реално усещане.

Тръгвайки по следите на източните мистерии, нашият колега Цмиков стигна до доста интересни и противоречиви изводи. Сред агресивната армия от "рефилчици", внимателно отбягвани от западните мениджъри, но пък за сметка на това – радващи се на искрен интерес от страна на радостно ръкомахащите и подскачащи източно-европейски колеги, накацали наоколо като мухи на... евтин консуматив, се открояваха няколко малки по-площ, но доста любопитни щандове. Неизменно с бекграунд, демонстриращ ширнали се на необятна площ сред оризищата производствени комплекси (навяващи апропо, спомени за една друга индустриализация отпреди няколко десетилетия, довела до крах държава с подобен червен флаг) те илюстрираха най-достоверно експортната експанзия на "братски" Китай. Както би следвало да каже "бащата на нацията" Мао, ако беше жив – "След културната революция – индустриална!". Шегата настрана – сред морето от прелюбезни производители на медии, консумативи, текстил, принт и плотер техника, включително машини за лазерно рязане, гравиране и какво ли още не, се отличаваха качествени и най-вече икономични (а не евтини) предложения. Най-често споменаваната дума на интернационалния мениджърски сленг леещ се навсякъде около тези колоритни дестинации беше "контейнер", а втората по популярност "дискаунт". И така какви са изводите?

Китайските дракони започват да надрастват възможностите за реализация на производствения си капацитет, и то дори след задоволяване потребностите на необятния си вътрешен пазар. Във всеки производствен сегмент присъстват няколко млади, но разрастващи се с бясно темпо концерни, което води до ожесточена вътрешна конкуренция. И както повелява изкуството на войната – оцеляват по-агресивните (на експортно равнище – носещо основния приходен дял) и предлагащите по-добро качество. Митът, че "китайско" означава некачествено отдавна се е пропукал. Просто трябва да внимавате. Или както казва един колега – "За да си сигурен – трябва поне един път да отидеш на място". Уклонът към свръхпроизводство навява мисъл за продължителни дъмпингови войни и сериозни сътресения – както на изток, така и на запад. Въпреки това, едва ли ще има прегаряне или задъхване в средите на китайските производители в бранша. По-скоро качествено израстване. Така че, ако парафразираме едно случайно изпуснато преди години в медийното пространство изречение, то – "Време е контейнерите да дойдат!".



Автор: Jordan CMYKoff

Вижте още първата част:
FESPA 2010 - краят на кризата наближава?
Впечатленията на специалния ни пратеник Jordan CMYKoff от изложението FESPA.

В продължението очаквайте...
(stay tuned again, един вид)

ZenCut – или изкуството да режеш
(каквото ти попадне, и както ти падне)

Мумията се завръща!
(или ламинати, фолио и всичко необходимо за целта)

Спектрофотометрия, калибриране, сканиране
(или мутантите в царството на цветовете...)

Атракции, мода и забавления на FESPA 2010
(или в "В Бавария, в Бавария – на всеки ъгъл по бирария!")

print   отпечатай
Избрани продукти и услуги

Следвай printguide.info тук
Error: Embedded data could not be displayed.
за реклама

Свободни позиции в dotbrain.eu
Резач на прав нов (ножар)
гр. София
фирма ДотБрейн

Оператор дигитален печат
гр. София
фирма ДотБрейн

Сервизен техник
гр. София
фирма ДотБрейн


Специални оферти

Error: Embedded data could not be displayed.
за реклама