Формула на успеха: Sign Cafe

4124
Формула на успеха: Sign Cafe

Ценимир Чапанов за списание Sign Cafe и организираният от списанието Ad Mall – Фестивал на рекламодателя

Той обича да разказва истории за пътуванията си, за срещи и партита. Говорихме си повече от час и трудно го връщах към въпросите – за всяко нещо има история и след нея друга. Сладкодумен е и може да говори с часове. Пътува много и определено има какво да разказва.

В момента Sign Cafe организира AD MALL – Фестивал на рекламодателя
Провежда се от 5-8 ноември, в рамките на изложението Expo Print & Imaging.
Събитието ще събере на едно място рекламисти, клиенти и лектори от чужбина, за да работят заедно за повишаването на нивото на визуалната култура и комуникацията на продуктите и услугите. Как се прави различен и успешен продукт на пазара, как идеята на агенцията може да направи богат клиента, ще разкажат: Ричард Уайлд,основател на училището по визуални изкуства в Ню Йорк; Тод Грант, криейтив директор; Саманта Дидженаро, ПР експерт Гилермо Борше, бразилецът, работещ за графичния дизайн на Nike.
Ще гостува изложбата на Art Directors Club с работата на най-добрите графични дизайнери в света за 2008.

Sign Cafe прави доста нестандартни корици, има интересно съдържание. Миналата година бяхте отличени и с награда за дизайн на корицата в конкурса на Реклама експо и www.prepressbg.com. Сякаш не си изненадан от това…

Ценимир: Вярно е. Все пак сме списание за визуална комуникация и работата на списанието е да задава тенденции. Смятам, че не сме все още така добри, както западните аналози, но се стремим да сме на ниво. Едно от хобитата ми като пътувам е да снимам как са подредени местата за продажба на списания и да купувам всички, свързани с рекламата.

Успя ли да влезеш под кожата на рекламните агенции, които са основните читатели на списанието от две години?

Ценимир: Не съм сигурен, че съм им влязъл под кожата. Старая се да си вършим работата добре, а тя е свързана с много пътувания, срещи, контакти, кореспонденция с целия свят. Това е хубавото на списанието ни, че всичко, за което пишем е проверено лично – интервютата са правени от нашите колеги, изложенията и фестивалите, за които пишем, са посетени лично.

Това ли е разковничето за успеха – информация от целия свят и то от първа ръка?

Ценимир: Мисля, че рекламният бранш все още не инвестира в контакти. Всичко, което е по-далеч от Golden Drum и фестивала в Кан, не е посещавано от българи.

На какво се дължи това – липса на пари, самочувствие… какво?

Ценимир: Едно ходене на фестивал не е толкова скъпо. Един собственик на агенция залага първо на личния си лукс, на джипа и скъпите придобивки, вместо на инвестиция в хората си. Има го и това, типично българското вредно самочувствие „На какво ще ме научат пък тези?“. Изобщо много малко хора инвестират истински в бизнеса и развитието си. Ето, една Румъния преди десет години беше на едно ниво с нас, но там се инвестира в чужди специалисти, които да дойдат, да създадат организация, да обучат хора. В България просто не се дават пари за това.

Текучеството в много от рекламните агенции е факт. Защо се получава така?

Ценимир: Ами, хората бягат за по 50-100лв. повече, без да се замислят дали ще се инвестира в тях. Пак се връщам на Румъния – там има една традиция Ad Breaк – събират се веднъж месечно големите агенции в една кръчма и всеки, който напуска обявява публично защо го прави. Интересно е, че доводите обикновено са, че на новото място ще може да се развие в нова посока, ще има възможност да работи по нови проекти или просто, защото търси нова реализация.

Ти често пътуваш и наблюдаваш случващото се в рекламния бизнес по света. А в офиса кой се занимава със списанието?

Ценимир: Пътувам средно между 20 и 40 пъти годишно. Списанието го чета като излезе. Но винаги имам грижата за кориците. Те са винаги под мой контрол и одобрение.

Деси Тодорова
www.prepressbg.com

Интернет портал за печатни технологии.