Изкуствен интелект от Nvidia превръща скици във фотореалистични пейзажи

1016
Изкуствен интелект от Nvidia превръща скици във фотореалистични пейзажи

AI GauGAN, който носи името на Гоген, е интерактивно приложение, което може да превърне „грубите ви скици във фотореалистични шедьоври с лекота, която ще ви остави без дъх.”

Изкуствен интелект от Nvidia

„Инструментът използва конкурентни изкуствени невронни мрежи или GAN” пишат NVIDIA, “за да превърнат схематични рисунки в реалистични изображения.“ Технологията може да ви звучи само като забавление, но може да бъде изключителен инструмент в много области.

Bryan Catanzaro, вицепрезидент на изследванията на NVIDIA в областта на машинното обучение, сравни GauGAN технологията с „интелигентна четка,“ която има способността да запълва с детайли груби схеми, зададени от потребителя. Технология като тази, пише компанията, може да бъде изключително полезна за архитекти ландшафтни дизайнери и дори разработчици на игри. „С изкуствен интелект, който разбира как изглежда реалният свят, тези професионалисти могат да създадат по-добри прототипи на идеите си и да правят бързи промени в изкуствени сцени,“ добавя Catanzaro. „Много по-лесно е да създадете концепция за дизайна с прости скици и тази технология може да ги превърне в изключително реалистични изображения.”

Както можете да видите, на повърхността GauGAN изглежда проста технология. Потребителят рисува базова схема, след това я променя като дефинира сегменти от изображението чрез ключови думи като „небе“ или „сняг.“ Изкуственият интелект е трениран с милиони изображения и благодарение на това може да запълни зададените от потребителя зони с хиперреалистични обекти. Ако потребителя смени означението от „сняг“ на „море“, това ще промени цялото изображение.

„Работи като книжка за оцветяване, в която описвате къде има дърво, къде е слънцето, къде е небето,“ казва Catanzaro. „След това невронната мрежа може да допълни всички детайли и повърхности, както и отражения, сенки и цветове, на основата на това, което е научила от истинските снимки.“

Изкуственият интелект няма пълно разбиране за физическия свят, затова GAN системата разчита на система от две части. Генераторът създава изображенията, след което те преминават през филтър, който е обучен с истински изображения. Обратната връзка от него казва на генераторът как да създаде по-реалистични изображения, пиксел по пиксел. Например, филтърът знае как изглеждат отраженията във водните басейни и изпраща детайлни инструкции на генератора за постигане на по-добри резултати.

Освен основното задание, операторът може да се намеси креативно във финалния резултат. Приложението им позволява да добавят филтри със зададен стил и дори да променят времето в изображението от изгрев на залез. Технологията може да добавя и други обекти като сгради, пътища и дори хора, въпреки е основният ѝ фокус е върху пейзажите.

Източник: blogs.nvidia.com
Текста написа: Мартин Новев

Име: Мартин Новев

Професионален опит: Практик с журналистически опит. Познава добре печатните технологии, но и умее да пише много добре. През последните осем години трупа опит в различни печатници като се занимава с филмова експонация, оператор е на CTP, прави електронни монтажи и предпечат. Най-голямата сила на Мартин обаче е в предаването на този полезен опит в лесен и удобен за четене вид. Уменията са придобити благодарение на образованието му по журналистика от Софийски университет и трите години опит като репортер във в. "Новинар", "Сега" и "168 часа".

Настоящи занимания: Основната му работа е като оператор предпечат, което го поставя на бойното поле всекидневно - решава множество работни казуси, познава в дълбочина софтуерните продукти за предпечат, както и всички печатни и довършителни процеси.

В свободното си време: Макар в екипа ни да сме все четящи хора, не познаваме друг човек, който да чете повече от Мартин.