Намаляване на лимита на намастиляването в CMYK изображения с Photoshop

4099
Намаляване на лимита на намастиляването в CMYK изображения с Photoshop
Spread the love

Тук можете да научите техника, с която да намалите общия процент на намастиляване в изображение без да го изсветлите изцяло.

Наличието на твърде висок общ процент на намастиляване в CMYK изображения е доста разпространен проблем. Естествено, в CMYK ICC профила ви има опция за задаване на максимална допустима стойност на намастиляването, но това не ви пречи да подобрите още малко цветовете във Photoshop след конвертирането към CMYK. Можете лесно да установите зоните, в които има твърде високо намастиляване като проверите файла си с Adobe Acrobat Pro или друг софтуер за проверка (Enfocus Pitstop е силно препоръчителен).

Но какво да правите, след като сте установили подобен проблем? Виждал съм хора да го решават с помощта на различни методи и забелязах, че простото подръпване на кривите е популярен избор. Но възражението, което имам срещу този подход е, че промяната на кривите или нивата за постигане на по-нисък процент намастиляване винаги води до изсветляване на цялото изображение. Това е логично, защото просто правите сенките забележимо по-светли.  Искам да използвам решение, което да намали общото намастиляване без никой да забележи. Тук можете да видите ръководство за начина, по който можете да го постигнете:

Стъпка едно: открийте проблемните пиксели

След като отворите снимката във Photoshop, първата ви задача е да установите къде е проблема. Можете да използвате Threshold коригиращ слой (adjustment layer), за да откриете бързо най-тъмните зони в изображението.

    1. Цъкнете на иконката за коригиращ слой в долния край на панела със слоевете и изберете Threshold от списъка. Това ще създаде Threshold коригиращ слой.

inline_959_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step1-pt01.png

    2. Дръпнете плъзгача до край на ляво, за да изключите всички пиксели в изображението и след това бавно го върнете на дясно. Черните зони, които се появяват, представят най-тъмните области на снимката, затова спрете да местите плъзгача, когато имате достатъчно пиксели, с които да работите. Сега е време да отбележим тези позиции.

inline_466_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step1-pt02.png

    3. В панела с инструментите, цъкнете и задръжте бутона на мишка на капкомера (Eyedropper tool), за да видите скритите инструменти и изберете Color Sampler Tool. Той ви позволява да добавите постоянни точки за измерване към изображението. С него цъкнете на четири места, за да премерите стойностите на цветовете. След като имате тези 4 точки, е време да изтриете Threshold слоя.

inline_863_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step1-pt03.png

    4. Изберете Threshold коригиращия слой и го завлечете в иконката на кофа за боклук в долния край на панела със слоевете.

Стъпка две: премерете какво имате и разберете общия процент намастиляване

Когато изтриете Threshold коригиращия слой, ще забележите, че получавате реалните CMYK стойности за снимката (в Info панела). Числата изглеждат доста високи, но е малко досадно да ги събирате сами, за да получите общия процент намастиляване. Когато смятате, че има по-лесен начин за постигане на нещо, обикновено сте прави. Забелязвате ли малката иконка на капкомер с малък черен триъгълник, която е до стойностите в информационния панел? Цъкнете на нея и изберете Total Ink от падащия списък. Сега имате общото намастиляване.

Стъпка три: глобално намаляване на мастилото

Сега наистина настъпи момента да се отървем от няколко процента. За целта ще използваме коригиращ слой с Channel Mixer.

    1. Върнете се на панела със слоевете и цъкнете на иконката за коригиращи слоеве в долния му край. Този път изберете Channel Mixer от списъка.

inline_531_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step3-pt01.png

    2. Channel Mixer ви позволява да намалите стойностите на активните канали в документа, които в този случай са CMYK канали. Започнете с циана и обърнете внимание, че първоначалната му стойност е 100%. Този процент представя актуалната стойност на циана в изображението, която в случая е 87% (видях това в информационния панел преди да превключа на Total Ink).

    3. Намалете стойността от 100% до около 95%. Това ще намали с 5% стойността за циана, която имахме по-рано. В този случай 5% от 87 е равно на 4.35%. Така оригиналната ни стойност от 87% ще падне до 82.65%.

inline_621_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step3-pt03.png

    4. Цъкнете на падащото меню Output Channel  в панела Channel Mixer и сменете от канала циан към магента. Извършете същата операция и намалете стойността на 95%.

    5. Сега превключете на жълтото и също намалете стойността на 95%. Няма да правим това с черното, тъй като в изображението има повече информация за тъмните области, генерирана от смесването на циан, магента и жълто, отколкото се съдържа в черния канал. Затова не пипайте там.

    6. Погледнете в информационния панел и обърнете внимание, че стойността от дясната страна на знака“/“ показва различна стойност. Тя представя стойност след нанасянето на вашата корекция. Забелязвате ли, че числото е по-малко от оригиналното. Това е ефект от промяната, която направихме. 

inline_199_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step3-pt06.png

    7. Цъкнете на иконката с око до Channel Mixer слоя, за да видите как изглежда изображението ви преди и след корекциите. Забелязвате ли, че то всъщност леко изсветлява? Това е нещо, което трябва да избегнем. Но не се притеснявайте, ще го оправим в следващата стъпка. (Възможно е разликата между двете версии да не е ясно забележима тук, но със сигурност се вижда добре във Photoshop).

inline_773_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step3-pt07.png

Стъпка четири: ограничете промените в тъмните зони


Следващата (и последна) стъпка е наложителна, за да прикрием нанесените корекции и да ги превърнем от глобални промени в локални промени.

    1. Отворете панела Channels (Window > Channels) и поставете курсора си над черния канал.

    2 .Задръжте клавиша CTRL/CMD, за да превърнете иконката на курсора в курсора за селектиране.

inline_395_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step4-pt02.png

    3. Сега цъкнете и заредете черния си канал като селекция. Сега избрахте тъмните зони на изображенията и ще използваме тази селекция, за да ограничим ефекта на Channel Mixer.

inline_668_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step4-pt03.png

    4. Цъкнете на бялото изображение за маска в Channel Mixer слоя си и я оцветете в черно като изберете Edit > Fill. Изберете черно от падащото меню в диалоговия прозорец и цъкнете OK.

    5. Деселектирайте селекцията си с клавишната комбинация CTRL+D или CMD+D. Сега ще видите, че имате инвертираната селекция като запълване на маската на слоя, в която тъмните зони са боядисани в бяло, а останалото – в черно. Това значи, че корекциите ни ще бъдат приложени само към тъмните части на изображението и никъде другаде.

inline_186_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step4-pt05.png

    6. (По желание.) Оригиналният канал на черното, който използвахме преди, не е идеален във всяко изображение, което значи, че може да е малко по-„щедър“ и да маркира като тъмни части от изображенията, които всъщност не са такива. За да ограничите ефекта на корекциите си допълнително, изберете маската като цъкнете на иконката ѝ и изберете командата Curves от Image > Adjustments > Curves. Увеличете контраста на маската си като приближите точките една към друга.

inline_638_../images/Total%20ink%20limit/2013-01-05-step4-pt06.png

Съвет: помнете, че винаги можете да видите маските си на целия екран като цъкнете на иконката ѝ с натиснат AL /OPT.

Когато цъкнете на иконката с окото на Channel Mixer слоя, за да направите сравнение, ще забележите, изображението почти не се променя визуално, но стойностите в инфо панела продължават да са различни. Ако се налага винаги можете да намалите отделните канали, за да усилите ефекта или да копирате коригиращия си слой, за да подсилите ефекта.

Източник: creativepro.com
Автор: Bart Van de Wiele
Превод: Мартин Новев
 

Име: Мартин Новев

Професионален опит: Практик с журналистически опит. Познава добре печатните технологии, но и умее да пише много добре. През последните осем години трупа опит в различни печатници като се занимава с филмова експонация, оператор е на CTP, прави електронни монтажи и предпечат. Най-голямата сила на Мартин обаче е в предаването на този полезен опит в лесен и удобен за четене вид. Уменията са придобити благодарение на образованието му по журналистика от Софийски университет и трите години опит като репортер във в. "Новинар", "Сега" и "168 часа".

Настоящи занимания: Основната му работа е като оператор предпечат, което го поставя на бойното поле всекидневно - решава множество работни казуси, познава в дълбочина софтуерните продукти за предпечат, както и всички печатни и довършителни процеси.

В свободното си време: Макар в екипа ни да сме все четящи хора, не познаваме друг човек, който да чете повече от Мартин.