Mac или PC е по-добре за графичен дизайн?

1208
Mac или PC е по-добре за графичен дизайн?
Spread the love

inline_157_/images/2015/12/08_2015_12_17_fksa.jpg

 

За мен е удивително, че през 2015 въпросът коя операционна система да използвате все още е на дневен ред. Много дизайнери са отхвърляни като кандидати за работни места, защото предпочитат да работят на PC, а не на Mac. Много дизайнери смятат, че ако не могат да си позволят Mac, няма да бъдат приети сериозно, затова инвестират в употребяван Mac, който струва двойно повече от нов PC с Windows.

В действителност тези „маркетингови илюзии” имат значение за някои хора, дори да нямат практически смисъл. Всъщност, като графичен дизайнер,ще бъдете оценяван на базата на това дали използвате собствен Mac. Има причина, тя не е практична (по мое мнение), но е причина. Традицията.

Историята на Mac-овете и графичния дизайн

Според мен, нагласите към употреба на Mac днес са базирани на отдавнашна история и традиция за дизайнерите, които използват Mac. Няма технически причини за това (в съвремието, от гледна точка на производителността и хардуера), откакто Apple започна да използва компоненти на други производители, от Intel и други компании.

Adobe в официален документ (Adobe Hardware Performance Whitepaper) декларира, че производителността на софтуера зависи от хардуерните спецификации, не от операционната система. Тъй че, няма реално доказателство за старото твърдение „софтуерът на Adobe работи по-добре на Mac.“ Photoshop, InDesign, Illustrator и другите приложения не са направени да работят по-добре на никоя от системите.

Дигиталната типография е родена на Mac

В ранните дни на графичния дизайн и дигиталната типография, (началото на осемдесетте), Apple Macintosh беше първият компютър, който наистина поддържаше дигитална типография Susan Kare бе пионер в тази област..

Adobe Photoshop е роден на Mac

Преди повече от 25 годиниo (1988) John and Thomas Knoll написаха първата версия на Photoshop на Macintosh, защото той практически беше единственият компютър с цветен екран и възможности да се справи с програмата, която създаваха. Тя беше издадена само за Mac през 1990 (Windows версия се появи две години по-късно). Knolls подхвърлил Photoshop на две компании от Силициевата долина, Adobe и Apple… Другото е история.

Какво общо има това с Mac срещу PC?

Причината много дизайнери да гравитират около купуването на Mac и това, че на тези, които не го правят, се гледа с пренебрежение, е въпрос на традиция, не на реалност. Повечето хора, които са в индустрията с 20 или повече години опит, предпочитат Mac, защото дълго време той беше единствената опция и в съзнанията им все още е. Apple бяха добри за тях и кариерите им и те знаят как се случват нещата, затова остават лоялни.

Тази култура е предадена и на техните „чираци,“ защото те уважават опита на менторите си и той се превръща в техен опит. Така цикълът продължава.
Също така, трябва да имате предвид, че до скоро, технологиите бяха мистерия за хората, които ги ползваха. Повечето потребители на компютри, независимо от интелигентността си, нямаха идея какво има под капака и как работи и много все още нямат. Те знаят само как да го използват, за да си свършат работата.

Mac срещу PC в графичния дизайн днес

Благодарение на промените в начина, по който потребителите разбират и са свързани с технологията, днес има много дизайнери, които използват Windows базирани системи, за да вършат работата си. Самият аз използвам както Mac, така и PC и не откривам особена разлика във възможността да си свърша работата, ако двете машини имат сходен хардуер.

Част от пренасочването се дължи на факта, че много дизайнери са и геймъри или се занимават с редакция на видео и искат са се възползват от възможността да обновяват хардуера си и да получат повече мощ за парите си, нещо което не могат да направят лесно с Mac.

В резултат на това, все повече дизайнери предпочитат PC, тъй като тази платформа им дава възможност да избират какъв хардуер и компоненти да използват и им предоставя повече възможности със същия бюджет.

Основателни причини да изберете Mac:
Разбира се, има основателни технически причини да изберете Mac за дизайнерския си работен процес. Ето няколко:

  • Използване на Thunderbolt 2 за трансфер на големи файлове или свързване на 4K монитори, особено при използване на преносими компютри.
  • Интегриране в работен процес, който използва други Apple устройства като iPad и iPhone.
  • Вие сте дизайнер и на анимации и използвате Apple Motion и Final Cut Pro освен другите приложения на Adobe.
  • Предпочитате тази операционна система, заради по-лесна употреба и други удобства.

Основателни причини да изберете Windows PC:
Аналогично, има някои важни причини да изберете PC.

  • Компютрите с Windows струват много по-малко за същите параметри, като разликата е особено драматична при преносимите компютри.
  • Достъп до софтуер, наличен само за Windows.
  • Системна съвместимост с клиентите, особено, ако те са извън графичната индустрия (90% Windows потребители).
  • Възможност да обновявате и променяте хардуера според конкретните нужди.
  • Занимавате се и с анимация или видеообработка и имате нужда от работен процес, базиран на няколко видеокарти или диска
  • Предпочитате тази операционна система, заради по-лесна употреба и други удобства.

В крайна сметка е въпрос на вкус

Финално, всеки трябва да избере инструментите, които чувства, че му помагат да върши работата си и на които може да разчита. Качествените инструменти вършат работа, независимо от марката.

Тези от вас, които през свободното си време са фотографи, помнят подобни дебати между потребителите на Canon и Nikon, но в крайна сметка не можете да познаете с какъв фотоапарат е направена снимката като само я погледнете.

Същото важи за дизайна. Аргументът „истинските дизайнери използват Mac” умира в секундата, в която покажете качествена работа, независимо от устройството, използвано за създаването ѝ.

Автор: Roberto Blake
Източник: creativepro.com
Превод: Мартин Новев

Име: Мартин Новев

Професионален опит: Практик с журналистически опит. Познава добре печатните технологии, но и умее да пише много добре. През последните осем години трупа опит в различни печатници като се занимава с филмова експонация, оператор е на CTP, прави електронни монтажи и предпечат. Най-голямата сила на Мартин обаче е в предаването на този полезен опит в лесен и удобен за четене вид. Уменията са придобити благодарение на образованието му по журналистика от Софийски университет и трите години опит като репортер във в. "Новинар", "Сега" и "168 часа".

Настоящи занимания: Основната му работа е като оператор предпечат, което го поставя на бойното поле всекидневно - решава множество работни казуси, познава в дълбочина софтуерните продукти за предпечат, както и всички печатни и довършителни процеси.

В свободното си време: Макар в екипа ни да сме все четящи хора, не познаваме друг човек, който да чете повече от Мартин.